Blog inaugurat in preajma sarbatorilor pascale 2009, an in care s-au împlinit 250 de ani de la moartea marelui compozitor.

sâmbătă, septembrie 10, 2011

Handel la festivalul Enescu

Un adevărat eveniment muzical - IL COMPLESSO BAROCCO și mezzosoprana Ann Hallenberg au cântat la București, în cadrul festivalului George Enescu.
Pentru mine a fost o mare surpriză și totodată o mare tristețe. De ce? Pentru că îmi place cel mai mult Haendel, iar dintre mezzosoprane, îmi place cel mai mult Ann Hallenberg. Și nu numai atât. Aria ”Dopo  notte” m-a emționat atât de mult când am ascultat-o prima dată încât mi-au dat lacrimile și, se-nțelege, a rămas printre preferate. Pentru mine, această asociere, muzica lui Handel și vocea Annei Halenberg, înseamnă sublimul, supranaturalul. Ca  mare parte din muzica lui Handel, suntele sunt foarte strălucitoare și se înalță spre cer într-o explozie fantastică de lumini
Când am auzit la radio, într-o dimineață de august, că se va cânta opera ”Ariodante”, și chiar în această interpetare, nu-mi venea să cred. Trebuie să merg și eu la concert, mi-am spus. Dar entuziasmul mi-a pierit repede, pentru că nu aveam de unde să iau bilete. Așa că m-am mulțumit cu ce am văzut la TV, pe Cultural. A fost perfect.
 Iată celebra arie:



Și altele, din aceeași operă:


Un comentariu:

fotograf nunti olga spunea...

o initiativa laudabila.felicitari!


Handel este un Jupiter al muzicii; ... al sau Aleluia a deschis cerurile. El rosteste cuvântul "minunat" ca şi cum toate trompetele ar canta împreună.  - Leigh Hunt, 1851